Once upon a time

Friday, April 2, 2010

Lately, aku sangat suka dengar Hot Fm. Bukan ape,bile aku dengar this radio, most of their topik pagi @ Hot Chat tu memang yang best². Bukan macam sesetengah radio yang ntah pape ntah, bak kate Afdlin - xde content! Tapi actually, xde kene mengena ngan entry aku ni. (Intro kene gempak skek).

Takkkkk.. actually pagi td aku terdengar ade sedutan sorang caller bercerita pasal experience kena denda time sekolah. Terusss aku teringat zaman sekolah dulu-dulu.

Ehhh..time sekolah aku budak baik weih..hahahha..Sekolah rendah je la. Bila masuk sekolah menengah perangai yang macam-macam pon datang. Pengaruh kawan-kawan. Hahahahha.. Sendiri jahat nak salahkan kawan-kawan pulak..




Form 1 - Geng² kamar Janda

Hahahhaha..ni pic yang aku dapat dari x-schoolmate. Mase ni aku form 1, duduk asrama.. Padahal rumah x jauh pon dari sekolah. Kekononnya budak RK, kena la duk hostel so that cikgu-cikgi leh pantau kitorang nyer performance. Pantau la sangattttt.. Lagi aku banyak ngelat adela..

First time duk hostel, mak aku kata "Nanti nangis la ni..". ohhhh..sekali² tidak. Sikit pon aku x nangis, kira lagi eager nak duk hostel k. Seronok la konon, nanti x payah la aku tolong mak aku buat kerja² rumah yang sememangnya aku x buat walaupon mak aku dah membebel dari pagi santak ke malam. Hohhoh.. Aku duk Kamar 7 a.k.a 'Kamar Janda'. Ni semua gara-gara hostel Aspura ada 6 dorm je while Aspuri ade 7, so yang duk Kamar 7 ni standby la untuk dilabel sebagai 'Janda'. Ade aku kisahhhh?? Tujuan aku kemari untuk menuntut ilmu, bukan ber 'i lap u'. Cewaaahhhhhh.. Padahal aku paling gatal duk usha² abang² senior yang hensem².

Ohhh..duduk hostel memang menjadikan seseorang tu samada baik atau jahat sikit. Aku kategori yang jahat sikit tu la. Alaaa.. setakat ponteng² kelas je pon.. tu yang jadi jahatnye sikit je tuuu... Duk hostel xde havoc sangat, biase je.. sebab aku memang insan yang biase² je compare dengan member² yang comel² and berebut² rakan² sebaya n abang² senior nak buat awek. Aku ni, jangan harapla.. Jongos semacammmm.. Seriessss.. x sape ndak.. Name kakak² senior nak kirim salam pon xde. Sebab tu, form 3 aku x duk hostel dahhh..

Melalut aku cite pasal hostel life aku. A ah. Bila dah masuk form 3, kira budget otai gile la.... Masa tu geng² - Chu & Linda (Ini geng² untuk aku ponteng²). Aku ade geng lain - Kak Long & Syidah (Geng study, g tuisyen). Tapi yang memang x boleh blah (adik aku suka guna ayat nihhh), ade ke patut g memonteng depan bilik guru. Apekehandal nye kitorang nihh... hahahha.. Tapi, pandai x aku pilih geng nak ponteng? Chu & Linda ni budak hostel, cikgu² sayang.. Tambah lagi si Linda ni. Kesayangan kebanyakan cikgu. So, aku pon tumpang sekaki la... Padahal member tu ade hal hostel pegi jumpe warden, aku pon p sibuk nempek je ngan dia.

Aku ingat lagi, kitorang satu kelas penah kena denda jalan itik. Kalo setakat jalan je xpe, ini cikgu tu suruh kitorang naik tangga berbekalkan jalan itik tu. Haihhh..mujo x tersungko aku kat bucu tangga tu. Sape ntah cikgu tu, aku x ingat dah. Tapi ok la, dari dia suruh aku mengitik sorang² kan. Ramai-ramai xdela malu sangat.. Huahahahhah..

Naik form 4 - honeymoon year. Seriously, aku memang honeymoon btollll. Result sokmo pangkat 3. Hahahhh.. Asal tunjuk report card kat mak aku, gerenti merah jeee.... Time ni aku ada anti 1 cikgu cina - Lee Chee Tiong. Dia ni ajar math moden. Gile la,a de ke patut die tayang² result kat student lain. Aku memang kalo time kelas dia je...mesti ade aku kena denda sebab x bawak buku. Yang aku pon x serik² dok tinggalkan je buku tu kat rumah. Si Lee Chee Tiong tu siap sound aku "Mak kamu ke yang nak baca buku kat rumah?". Dengan dia ni je, aku kena denda diri atas kerusi la, tulis notes "Saya x akan lupa bawa buku Matematik Moden" x 100, etc. Yang paling haru, notes tu, dah pass kat dia, dia koyak depan² muka aku. Cess!! Penat aku tulis tau dakkk!! Tapi aku memang bertima kasih sangat² kat dia, sebab result SPM aku utk subjek math excel! Xdela aku bengap math lagi. Hohoohohooh..

Eh lupe..start Form 3 aku dah x berapa sememeh sangat dah, kire ok la... Hahhaah..(sukati aku la nak syok sendirik) baru la abang senior yang aku minat dulu tu sibuk nak kim salam. Dulu time aku dok usha ko, sikit pon ko x heran eh, sekang sibuk nak kim salam.

Sorry bro, u r no longer my taste! (betul ke ayat aku?)


6 comments:

alifah@along said...

mmm...mmg padan la muka...aku pun teringat...cikgu kimia aku denda menulis byk kali tu...hahahha...padan muka utk aku skali...

Puteri Ogy said...

ehh..ko xpe long..memang jahat dahhh.. aku ni baikkkk... kenape die wat gitu ke akuuu??
muahahahah

~ini an~ said...

napela aku ni lem sgt....bru tahu yg ko ada blog hahaha

Puteri Ogy said...

xpe², para ibu memang tend to be a bit slow at early parenting stage.. aku dah melaluinye juge..malah masih lagi..
muahahhaa

~ini an~ said...

adehhh...bak kata along,skang aku tak tahu ape yg ko tahu an hoho ketinggalan sungguh...semakla ko punye word verification tu tiap kali nk comment hehe

Puteri Ogy said...

ahhahaha..kire ok la word verification..bleh buat eye test..

Post a Comment

 

Copyright © 2011 Mixx Blogger Template - Blogger Templates by BloggerReflex

Sponsored by: Trucks | SUV | Cheap Concert Tickets