Isnin yang biru, ke Blues hari Isnin

Monday, April 26, 2010

Takde apa yang nak di stori-mori kan hari ini. Sebab arini adalah ari bosan sedunia bagi aku. Teringat zaman praktikal kat JUPEM, one of my fren mengistilahkan hari Isnin as "Monday S*cks". Dan dia adalah salah seorang lelaki yang kuat membebel (hard to find okey! Kira aku bertuah la.. ;p). Asal ari Isnin je, mulela.. "S**t! Monday s*cks!" Kitorang yang menumpang kereta dia ni, tadah telinga je la dengar dia membebel pasal ari Isnin. Kang komplen, diberentikan keta tepi jalan, disuruhnye jalan kaki..Sedap eksesais pulak. Hehehh..

Semalam, lepas balik dari pasar kat seksyen 13 (yang kat stadium tu), sengaja menggedikkan diri ngan encik hubby g 'Parti Sate' kat Shah Alam 2 (kat Puncak Alam tuuu). Bukan suka-suka ada parti tu, actually IJM launch rumah baru, tu yang ade makan-makan tu. Sekali lalu kat dia punya gallery house tu, siap ada banner mini zoo. Perghh..marketing strategy apekah? Sampai diangkut zoo segala? Tapi menjadi la, sebab orang memang ramai gila.. Budak-budak pon sakan q nak naik kuda (kuda kepang aduhh..kuda kepang..yihaa!!). Kalau ikut hati nak gak g menjengah mini zoo dia, tp serius...aku pakai semalam standard bibik Indon. Maklumlah, pakai bertemakan nak g pasar, so memang aku sarung T-shirt yang gedoboh besar. Heheheh.. kalo tau nak singgah tempat lain, sure I pakai ketat-ketat biar sampai tersembul muscle2 perut ni ha. Isk, tapi serius..memang sempoi gile aku pakai semalam (padahal selekeh), sampaikan masa aku tengah pilih sayur kat pasar tu, ade cik kak ni tegur "Kak, tempe ada lagi tak?"

Hancur luluh hati aku. Disamakan aku ngan penjual tempe. Huhuhu, takpela, tempe pon tempe la dik oi.....

So, memula kitorang pegi usha dia punye show house. Cantik gak, completion 2013. So, sape-sape nak beli sila cepat-cepat call I okeh! Beli 1 free lagi doblas rumah. Hahahahahhaha... Plus, fully furnished tau! (Elok korang bayar je duit booking, bedesup aku lari p Afrika dah).

Pastu, kena la pegi balik kat gallery house dia tu. Ni yang aku nak citer sebenarnye nih. Aku pon, dengan lenggang kangkung ala-ala bibik kepada suami sendiri (sebab encik hubby berpakaian agak semenggah dari aku), terus aku duduk kat depan gallery tu. Tiba-tiba ade sorang kakak ni tegur:

Kakak tu : Boleh duduk?

Me : Duduk ler (sambil tersiput-siput)

Kakak tu : Sorang je ke? Beli rumah ke? Baby awak eh?

Me : Xla, dengan husband. Datang tengok-tengok je. A'ah..baby saya la ni (takkan la aku heret anak orang lain kak oi)

Kakak tu : Ehhh..comelnye dia, awak makan apa time pregnant dulu? Kulit dia..halusnya..takde cela langsung.

Hhiihhih.. aku bukan ape. Kelakar lak ayat kakak tu. Aku rasa x pernah lagi aku tengok baby muka berparut jerawat ke apa. Hehehhe.. aku pon layankan je. Sekali tu, tetiba encik hubby ajak masuk gallery sebab nak dengar explaination pasal rega rumah la, mrta la, ape la. So, aku follow la. Akak tadi tu mencelah :

Kakak tu : Ha pergila, adela nak sign apa-apa tu. Damia ni bagi akak pegang.

Me : (Gulp?? Korang penah hadapi situasi cenggini x? Strangers offer something yang x terlintas langsung kat fikiran korang) Eh, xpela kak. Sekejap je pon. (Aku dah bangun dah ni)

Kakak tu : Eh takpe. Meh Damia tu (and dia terus ambik Damia dari tangan aku). Kenapa, awak takut akak bawak lari ke?

Aku really serba-salah terus bagi je la kakak tu pegang Damia. Tapi hanya Tuhan je yang tahu betapa aku susah hati. Penat cik kak tu story pasal rumah, loan segala. Aku sikit pon x dengar. Mata aku dok pandang kat luo. Last-last aku keluar jugak and amik Damia. Seblom balik, akak tu sempat mintak no.tel aku. Sekali rupa-rupanya "Akak ada bukak taska kat sini." Hahahahhaha.. gile dasat akak ni g carik customer. Sampai ke situ dia carik. Gile advance dia punye thinking. Hahahhahaha.. Aku ni dok ingat dia nak culik budak ke ape.. Heissshhh.. mintak simpang.

Aku ni orang yang cepat berburuk sangka. Moralnya, tak semestinya buruk sangka ni tak elok sebenarnya. Memang bagi certain people akan kata "Tak baik la ko fikir macam tu, ko bukan kenal dia pon". Tapi tu la, bagi aku, sesekali kena jugak buruk sangka kan. Dunia ni penuh dengan macam-macam jenis manusia, meaning tak semua orang baik dan tak semua orang tu jahat. Terpulang pada diri masing-masing. Yang penting, kena berwaspada selalu.



p/s : aku tau title ngan entry xde kait-mengait. Aku suka-suka taruk jeh.

6 comments:

aS_c0mei said...

wei..berdebo aku bc ko tulis nih.aku igt kakak tu culik btol ke hape.hahaha.tak pon bwk damia p naik kuda kepang ke..mana la tahuuuuuu.

eh,bakpo g pasar pakai huduh sgt?jatuh saham tau dokkkk.lenkali pakai lelawa.senang skit,kot lepas tu nak g plaza masalam ke.hahahhaha.

aku pon suka buruk sangka awal2.aku takot la nak pk +ve,nnt lain jadiknye.mcm2 la.kalau dah mmg jenis pk -ve sokmo...toksoh la mimpi nak pk +ve.susohhhh.ahhahaha

Puteri Ogy said...

hahahah..saspeng kan? kakak tu mmg menyaspenkan aku..

hahaha...eh..plaza masalam tu standard paso je bagi aku. tu aku pakai huduh2 jah..hehehe

yee..aku tauuu..mu supe ngan aku.. LET'S THINK -VE!

ahahhaha

~ini an~ said...

ko klau org tu baik pun ko sangka dia jahat gak...

Puteri Ogy said...

an : hahaha..kan dah kata.. aku ni suka berpikiran -ve. hohohohooh

sang mentos said...

pulun aku baca smp abis cite pasal isnin blues...blues isnin ke..
citenye ari ahad yg byk....

Puteri Ogy said...

wawa : hahaha..ye ke ko bace smpai abih? tang p/s tu ko x bace kot. kan aku dah tulih mmg tajuk xde kene mengena ngan entry

kesimpulan : ko menipu ek wawa?

Post a Comment

 

Copyright © 2011 Mixx Blogger Template - Blogger Templates by BloggerReflex

Sponsored by: Trucks | SUV | Cheap Concert Tickets