adik-beradik

Wednesday, March 31, 2010

pagi td aku dengar hot chat kat hot fm topik : adik-beradik. best plak dengar caller yg share diorang nyer stories.. bila diingat² balik, banyak kisah pahit-manis antara among my siblings. of course banyak yang pahit..wakakakkak

mase kecik² dulu, kitorang selalu pindah-randah dah rupe masyarakat nomad pon ade (btol ke nomad). al-maklumla, anak mat terap..hohohooh.. so, nama nak kata ade best fren tu xde la sangat, so best fren mestila adik-beradik sendiri. dan, diorang jugakla musuh ketat. n aku rase, dulu..aku paling anti ngan abang aku.hahah

jarak aku ngan abang x jauh mana, 3 tahun je..so, dulu aku memang selalu join main ngan dia (main ape korang ingat??!!). abang aku ni tend to be sangat baik, bile nak pergunakan aku nak tutup kesalahan dia n tend to be sangat gile jahat xkire mase. mana tak nye, dia sorang je lelaki. agaknya stress kot xde geng yg dia boleh buli, so dia buli aku. that time, adik aku x lahir lg. memang aku la sasaran die kot nak buli.

bayangkan, dia tu punya la suka membuli sampaikan setiap kali ape² games yang aku main ngan dia, gerentiii..aku nangis punya! xkira la, main congkak ke, saidina ke (mcm monopoly), dam aji ke, dam ular ke, main getah (zero-point tuuu), ape² la - last result, mesti nangis (aku la). ape pasal la aku ni sememeh sangat, senang dibuli dek abang sendiri.

aku ingat lagi, kalo time main congkak, gile kuat dia menipu. yang pelik apesal aku x perasan langsung mcm mana die leh tipu aku. ye la, laju gila dia main. pastu balik² mesti tikam buah congkak aku! pastu kat aku mesti tinggal la 2-3 lubang, yang len sume hangus. everytime lawan congkak ngan dia mesti sampai aku punya guli tu xcukup untuk 1 lubang pon. bukan aku x try menipu, tp gila jahat die mesti kira dulu berapa byk guli yang aku pegang tu. hampeh geduak btoi! last² aku mesti nangis, sebab dia akan ejek aku kaw² punye, siap ngan buat² muka jahat gila..kejam x abang aku??

time main saidina lagi la, mesti diaaaaa je yang nak jadi banker. pastu balik² diaaa j eboleh beli tanah, buat rumah, hotel semua. tiba turn aku nak beli tanah mesti dia kata xboleh. apehal ntah. tapi aku pon bongokkk, percaya je la ape dia cakap..ye laaaaa..bank kannn... lagi satu bile tang bonus ke ape ntah, yang aku heran tu..apesal la asal turn dia, mesti dapat duit la, bonus la, ape la..tapiiiiiii bile turn aku, balik² masuk jail, kena denda. tu je la... bila xcukup duit nak bayo denda, kene pinjam bank. uihhhhhh..die gila kejam tu, siap bukak buku utang lagiiiiiii.. pastu ejek² aku xde reta la, ape la..mane aku x nangis.

haiiihhh..macam² la episod penderaan yang abang aku wat kat aku. tapiii, dia x jahat sebenonye. aku tau dia abang yang baik, sebab bila die masuk secondary, dia act as seorang abang yang btol² abang. dia jadi abang yg protect adik² dia dari dikacau oleh member² dia yang x agak² punye lahabau. xpon, dia akan marah mana² budak yang suka² xnak kawan ngan aku secara tiba²..padan muke korang!! tp that time, still dia ade kejam but towards adik aku la..hahahhah..mujo la ade adik aku, kot x, gerenti dia still seksa aku..hahaha. macam² la dia buli adik aku tu, suh wat bunyi kambing la, ape la, sambil² dia pulas tangan adik aku tu. kesian dia. tapiii, disebabkan aku dah penah rasa sume tu, aku mesti akan protect adik aku la. aku report kat mak aku.hahahhaa....tapi kadang² aku pon suka buli adik aku,sebab dia tu sememeh sangat², sikit² nak nangis. alang² aku join je sekali..ngeheheh..alaaa..adat la tu, adik mesti kena buli ngan abang kakak.

tapi, abang aku ni memang terer bagi gelaran kat orang. macam kakak aku die ejek 'pasu' sebab dulu rambut kakak aku sangatttt panjang. so, bila nak g sekolah, dia akan wat sanggul. ko bayang la, dah rambut panjang, mesti sanggul jadi tinggi. nanti abang aku mesti "wei kak, ko bawak pasu ea g skolah?". yang adik aku pulak, die gelar "cakkamtu". hahahahaha..gilo weih..macam² idea abang aku nih..

macam kakak aku pulak, dulu aku x berapa rapat ngan dia. sebab time kitorang duk kat kampung, dia stay kat ipoh duk ngan pakcik. so dia ipoh mali talak sombong laaa... even dia duk kat kampung pon, dia akan keluo ngan geng² ipoh dia. habis spm kakak aku trus keje. bila kitorang sefamily pindah kuala kangsar, xlama dia dapat keje kat KL. trus jadi orang KL. hohoohoh.. aku jadi rapat ngan dia bila aku selalu lepak umah dia time cuti sekolah. kira mcm hebat la, duk umah akak kat KL. hahahah.. bukak sekolah boleh la story kat member² yang x penah g KL. hahahhaah...

adik aku, dulu anti sikit ngan dia ni. mase dia kecik² la.. ye la, sikit² "makkkkkkkkk..". sume dia nak report kat mak. tapi bila dah beso, baru la dia cukup akai sikit. ekekkeke..

tapi tu la, bile dah besar, masing² ada keje and family sendiri. sekali-sekala je dapat keep in touch n go. walaupon duk dekat², x selalu dapat jumpa. kadang² bejumpa time raya atau ade pape event tertentu like kenduri kawin sedara-mara, something like that la. tp tu la, bak kata pepatah, air dicincang x kan putus. kalian tetap dalam ingatan, jadi ingatku dalam doamu..hahah

p/s : baru aku perasan, entry ni byk kutuk abang aku. xpe, hari raya aku mintak mahap la..

8 comments:

sang mentos said...

sie ko mung mek G..
patut suke bena membuli org..
pembalasan upenye

Puteri Ogy said...

hahahha..pandai la ko..aku x suke buli org..sape yg aku buli?? xde kannnn..

sang mentos said...

http://tanyasamahud2.blogspot.com/ new link aku ogy

Anonymous said...

update la lg..bosan ni

alifah@along said...

ogyyy....kakak=pasu, adik=akkamtu...ko???hehhehe....tak nak cakap plak...

Puteri Ogy said...

mc long : aku xde gelaran..sbb aku sgt manis orgnye..muahahahha

Puteri Ogy said...

sapo lak cik anon nih??

alifah@along said...

manis???sila cermin...hehhehe...

Post a Comment

 

Copyright © 2011 Mixx Blogger Template - Blogger Templates by BloggerReflex

Sponsored by: Trucks | SUV | Cheap Concert Tickets