Mengidam punye pasal

Friday, March 19, 2010

pokok/keta/mat rempit/bangunan kilang


ape yang cube aku tunjukkan?


haaaaa....korang nampak x pokok tuh?? lately aku balik mmg ikut jalan ni.. maybe bagi korang x berape nak hebat ape pon pokok tu...TAPI...dari last week lagi aku dok usha je pokok nih..


Sebab ape?? sebab....





sila klik pada gambar utk dapatkan imej resolusi 82000 x 78000 pixel..hohooh


hahahha...tengok tuuuuhhhh. pokok pelam tu sedang sarat berbuah.. adehhh..asal lalu je jalan ni..gerenti kecur air liur aku.. start dari dalam pantang sampai ke ari ini, aku still x dapat makan pelam muda..adehaiiiii

aku dari zaman mudo² laie dah memang suke makan pelam muda..perghhh..sambil menaip ni pun aku rase air liur dah nak menjejeh². dulu, kat depan rumah aku ade pokok mempelam muda. jadi, asal pokok ni berbuah je, gerenti aku dok panjat je pokok pelam tu..sampaikan makcik depan rumah tu selalu tegur la..anak dara x elok panjat pokok (mase tu masih dara ok), nanti pokok x nak berbuah dah la, ape la..diam la ko makcik.. kang aku baling ko ngan biji pelam baru ko tau..hohohoh. eleh...x penah pon pokok pelam tu mogok xnak berbuah, elok je tiap tahun berbuah..die stop berbuah pon bile baru² ni bapak aku tebang die..sob..sob..tamatlah riwayat pokok pelam yang banyak berbakti pada aku.. aku rase bapak aku tebang pon sbb tension. tension bile anak dara die yg sorang lagi tu pon turut aktif dalam bidang panjat-memanjat ni. tebang-habih citer!!

kisah cinta aku kat pelam ni memang macam². tambah lagi bile 3 org anak pempuan pak man bergabung tenaga. kepala mestila kakak aku yg kat nilai tu, kuli die mestilah aku ngan adik aku. yang kepala ni tukang bagi arahan je, yg dua lagi ni tekangkang² la kat ateh pokok tu dek kerna nak ikut instruction yang ntah pape tuh. kalo ikut kakak aku lagi dasat..die malam² pon boleh turun padang janji die dapat makan pelam. tapi yang sengsara gerenti aku ngan adik aku sebab still kitorang jadi tukang panjat. die sudi jadi tukang suluh lampu kat pokok tu je. tapi, sebagai balasan, die la yang akan tolong kupas pelam n wat sambal kicap untuk cicah. cicah pelam la... xkan la nak cicah kepala lutut aku dalam tu..perghhh..die punye sambal kicap tangkap leleh beb...
bapak aku memang cukup anti betol ngan kitorang kalo time² musim pelam berbuah ni. sebab ayat die selalu "Budak² ni orang asli betol, pelam muda makan, yang masak pon makan!". kahahahahahkakkaka.. sape suruh tanam pelam.. pelam bukan untuk dipandang, juga bukan hiasan, jauh sekali untuk dibiarkan jatuh bertaburan di atas tanah.

aiseh..makin aku cerita, makin gian lak aku nak makan pelam..haiiihhhh..

agak² kalo aku benti tepi kilang tu selambe tarik pelam yang berselayut tepi pagar tu ade orang nak marah x??

2 comments:

aS_c0mei said...

gilo la dio niiiii...aku rs mu ngandung lagi la.hahhahahhahaha...

aku pon brehi buah pelam.kat kg aku pokok pelam jiran aku tu,kat tepi tingkap bilik jeeeeee.ape lg,hulur je tgn,amikkkk & makannnnn!

menjejeh jugok air liur aku nihhhh.mu pos buah pelam ke aku skranggggggg!!

Puteri Ogy said...

hahaha..haihhh..mu jange..aku x standby nak pantang lagikkk

sedak eh buleh make buah pelam..adehhh..nak pos ke mu guane..aku pon duk intai2 pelam tu mcm pencurik..nak pos ke mu..

Post a Comment

 

Copyright © 2011 Mixx Blogger Template - Blogger Templates by BloggerReflex

Sponsored by: Trucks | SUV | Cheap Concert Tickets