gotong royong - part1

Monday, March 15, 2010

last en3 aku heboh konon nak g beromantika d amor - x jadi. sebab tiba² aku & hubby secara tiba² berkobar² untuk bergotong dan meroyong memersihkan rumah yang dah macam kapal lanun kena taufan je..haru..

bangun seawal 7.30am - itupon dikejutkan oleh tangisan anak dara aku..hahahh.. encik hubby bersemangat nak g jogging dulu..so aku selaku isteri mithali mengizinkan, pergilah kau wahai kekanda..kalau anjing gigit montot ko, larilah dengan lebih laju..hohoho

aku pulak, bawak turun damia, letak dia depan tv. pegi dapur, keluarkan kuetiau segala untuk dimasak. buat susu untuk damia sebagai upah kejutkan mama & baba.

then, lebih kurang pukul 10.30am, encik hubby pon pulang dr joging dengan langkah persis azmi ibrahim.hahahha..sekali ;

hubby : ma dah masak?

me : blum lg, baru lpas mandikan damia, sapu sampah, bla..bla (malas nak cite ape yg aku buat kang budget rajin pulak)

hubby : lapar2 (sambil gosok² perut)

me : kalo gitu tunggu la orang masak jap (jawapan seorang isteri mithali)

hubby : lambat lg la..xyah masak la, daddy g beli la..

me : okeh! (pantas sekali aku jawab, peluang keemasan jgn ditolak..kui3)

ah..malas nak taip dah..aku sambung sok je cite..tu sbb tajuk en3 ni 'gotong royong - part 1'

p/s : bak kate Karam Singh Walia "sediakan payung sebelum hujan, saya Karam Singh Walia dari TV3"

2 comments:

aS_c0mei said...

wahhh..daddy eh.baba ke daddy ni?damia confuse la mama.hahahahha

nite!

Puteri Ogy said...

haha..daddy utk mama ye..damia panggil baba sudeyyy

Post a Comment

 

Copyright © 2011 Mixx Blogger Template - Blogger Templates by BloggerReflex

Sponsored by: Trucks | SUV | Cheap Concert Tickets