Mari rapat...jom lihatttt!!

Wednesday, April 7, 2010

Heh..sibuk betol aku 2-3 ari ni. ngalahkan ape je.. korang x sibuk ke?? ke?? hahhh?? hoh!

Tadaaaa..


Gourmet Goo

Disebabkan aku adalah seorang working mommy (alasan), maka kadangkala Damia terpaksa la makan instant meal ni yang aku beli thru online. Dah berhari-hari aku nak update pasal goo ni, tapi x menyompek jeeee..kojo banyak aih.

Actually goo ni lebih kurang macam other instant baby's meal yang available kat market sekang tapiiiii aku prefer this Gourmet Goo since it is locally made n of course HALAL compared to other yang aku x tahu kesahihan sijil halalnye (perghhh..dah macam pegawai jakim). plus, murah juge! muhehehhhee..

aku dari Damia 5mth lagi dok google2 pasal baby's meal. ye la, nak kena wat early preparation. nanti kang anak dah 6 bulan still xde idea nak bagi makan ape. Memang la ade nestum, tapiii baby yang sorang ni x layan nestum. kalau aku mix 1/2 scoop dalam susu dia ok lagi, tp kot lebih dari tu..bolayan..sabo je la..

okeh.aku nak story on goo pulaks. actually goo ni ade various range: for 6mth+, 8mth+, etc. so, the main ingredients utk goo for 6mth range ni sayur + buah. dia ada beberapa choice macam :

- sweet vegetable medley
- pumpkin & pear
- apple & pear
- papaya & pear
- mango & banana

so, aku beli semua flavour. ye la, in case kot aku terkejung ke kan, xde la aku anta Damia g nursery tanpa any bekal. so far, Damia memang suka goo ni. aku tengok laju je die makan. Kalo setakat 2tbs tu, sekejap je weh. lega aku, at least x membazir. Yang tambah melegakan bila this goo xde any preservatives, added flavor. kiranya, garam gula ni memang x letak la. itu yang dikatakan kt aku, kot org tu cong aku, kire aku double cong korang la plaks..ngehehehh. so, untuk tahu lebih info on this Gourmet Goo, korang leh la surf link cik puan Iza ni.

Ehhh..ape korang ingat aku malas sangat ke nak masak untuk cik Damia aku nih?? dengan usaha jaya maranye, pagi tadi aku berjaya masakkan bubur untuk dia. muehehehheh.. Kot gitu, aku rasa nak kene search menu2 lain so that nanti xde la Damia jemu asyik makan bubur yg samaaa je..macam kite la..ce makan nasik jeeee..mestila sekali sekala timbul nafsu serakah nak makan western la, eastern la, nothern la, southern, bla..bla.. Isk, nak kene wat table ni. hahahah.. semangat kan main lagi..huuhhuuh

k la, aku nak g masak. masak yong tau fu sup. (ye ye la ko masak, beli kat pasar malam je beb. panaskan sup sajerrrkkkk!!!)

p/s : berjaya ke x misi aku nak masak tetiap pagi untuk Damia??

5 comments:

aS_c0mei said...

mok damia makan jugok ke goo goo ni?haha.rajin mok damia update blog malam2 buta.kat umah plok tuh.hahaha..ok doh ke berukbeng mu?

Puteri Ogy said...

hahahha..aku tuko..xse paka maxis berukbeng.aku paka celcom..lg mughoh pulok tu, lagi laju, lagi...lagiii....

eh..duit mu yg balance tu nati aku bank in aku msg deh!

~ini an~ said...

ko mmg suka chong org ogy...hahaha

~ini an~ said...

umur damia ngan irfaan ngam2 beza 3 bulan ek hehe lain je komen aku dari tajuk haha

Puteri Ogy said...

an : aku belajo menge'chong' dr ko gak.mueheheheh.. ko mmg suke mengomen lain mcm skek

Post a Comment

 

Copyright © 2011 Mixx Blogger Template - Blogger Templates by BloggerReflex

Sponsored by: Trucks | SUV | Cheap Concert Tickets