Geram aku ngan ko.

Tuesday, April 13, 2010

Ngantok betol aku arini.. Patotnye sambung cuti je..huhuuh..Ape ko ingat opis ni laki ko punye??

Semalam aku cuti, sebab Damia demam. Panas gile badan die sampai temp cecah 40. Nasib baik malam tadi dah kebah dah sebab aku pon risau gak asik apply AL/EL je.. Bos aku so far ok jeh, it just the othersssss.. biase la.. sek2 side kick ni mmg suke menyibuk hal orang. Hahahahha.. Korang x pela, anak x payah jage, buat anak je reti..pastu campak anak kat MIL. Sakit demam anak xde hal, ade balaci tolong tengokkan. Aku x kejam lagi nak anta anak aku yang demam teruk kat nursery coz aku tau sangat to which extend that nursery boleh jaga anak aku. Melalut dah aku nih..

This weekend x de benda best yang jadi so korang leh expect la kan. Entry aku nih xde la nak havoc tahap mane pon. Malas btol nak keluo last weekend. Aku kalau dah malas, korang offer ironkan baju pon blom tentu aku nak ikut... Memang damn lain ngan encik hubby yang memang alert ngan ayat-ayat "Jom keluar!" atau "D, ma ade nak beli...." atau lagi "Aritu tgk ade banner sales kat sekian-sekian". Even time bercinta dulu pon, dia la yang paling suka plan nak g mana-mana. Aku follow jeh.

Pe'el maleh aku ni aku rase maybe sbb aku kerja Sabtu last week. Ce kalo aku off that day, lajuuu je aku nak g sana sini. Hehehehehheh... Tambah lagi ari Sabtu tu ade final FA cup : Kedah VS Negeri Sembilan. Encik hubby memang dah sound aku dari last Monday yang dia nak g tgk game tu. Aku buat pekak je, tp kepekakan aku x dipedulikan sebab dia dah suruh member dia belikan siap-siap so that aku yang kedekut ni nanti gerenti redha je la die g tgk game tu.. Ye la....rugi woooo duit tiket. Yang x tahannye, g stadium kul 4 tuuuu.. Amboihhh..semangat btol ehhh... Suh jage anak kat rumah malas. ehehehhe.. Pegila ko, jangan ko pegi rumah urut sudahhh.. Tau la untung nasib ko nanti.

A ah, sebut ari Sabtu aku terus teringat nursery anak aku tu. Ari Sabtu pas keje, aku g amik Damia terus, xdenye aku singgah makan kat sini ke, kat sinun ke. So far, aku malas nak bebel sangat pasal nursery tu, tp sebab die yang bebel banyak sangat, meh aku nak bebel kat sini pulak:

1. Korang penah dengar ke org kate kalau nak cari nursery, carik nursery yang parent x leh masuk?

Ini memang x masuk akal. Bak lagu "Tak Tercapai Akalmu". Ye la... kalo korang anta anak ke nursery, mestilah nak tgk suasana dalam tu macam mane kan. Bersih ke tak, kemas ke tak (walupon rumah aku semak-samun). Mentang-mentangla aku x byk sangat nak komplen kat ko, sedaaaappp je mulut sorang nanny ni komplen pasal some mak pak yang selamba kodok anta anak masuk dalam nusery terus. And dia turut komplen pasal management dek sorang lagi nanny yang memang dah lama keje kat situ kononnya x ikut terms nursery. Ayat dia "Selama akak ghoje jage budak, dalam syarat-syarat taska, mana boleh mak bapak masuk dalam, x boleh.. Apa-apa yang berlaku dalam nursery ni SULIT." Ape sulit ntah? Alasan dia bukan apa pon, kononnya setengah parents ni mata x reti duk diam.. melilau pandang sana-sini.

2. Ko pandai jaga baby ke tak harrrruuunnnnn????

Memang betul sebelum mula keje kat mana-mana nursery, that person akan dihantar pegi kursus dulu. Tapi sejak si 'akaaakkkk' ni masuk keje, aku tgk anak aku tu melekit masam je kot time die punye turn jaga baby. Bau bedak sikit pon x de. Leher dia merah-merah pulak tu. Bila aku tegur secara baik, mintak 'tolong' letakkan bedak, nak tau ape dia cakap? "Mintak maaf cakap la ye, akak dah lama jaga baby & banyak kursus akak pegi. Doktor kata tengkuk baby kene sentiasa kering, x boleh basah. Masa mandi pon kita x basahkan leher baby. Tapi kalau mama Amani nak macam tu, nanti akak buat la." Sikit punye baikkkk die punye grammar men'sound' aku! Helo akak, walaupon anak aku ni baru sorang ni, tp aku dah kursus habis-habisan ngan mak aku time pantang dulu. Lagi satu, xpayah basahkan leher baby? Abih tu nak biar je ke leher anak aku tu berkerak ngan daki. Doktor mana yang ajar kau labuuuuu???

3. Boleh terima ke bila orang yang kita bayar untuk jaga anak kita, then dia bebel pasal kita/ suami kite anta jugak anak kat diorang walaupon cuti.

Ye la. Aku tau ko penat kak. Tapi kalo setakat orang anta anak on weekend dalam sorang-dua je, x kan itu pon ko nak kipochi? Walaupun yang ko komplen tu adalah orang lain, tapi aku terasa ok. Sebab aku pon anto anak aku on weekend. Tapi itu pon sebab aku keje eh. Kalo x, xde makna aku nak anta anak aku kat ko and menambahkan nilai yuran tetiap bulan. Dalam pada dia duk bebel-bebel tu sempat pulak dia cakap "Yela..kami tau itu keje kami." So? Apelagi? Just shut your mouth and do your work la weyyy.

4. "Esok bila Amani dah besar sikit, pakai tudung. Kalo x Allah bakar kepala ngan rambut-rambut tu."

Niat memang baik. Tapi cara tu salah. Bertudung tu baik, aku x kate x baik. Tapi just imagine if anak aku tu dah boleh faham ape yang dia cakap, mau dia takut. Mau anak aku tu jadi antara orang yang melabelkan agama Islam ni agama yang kejam which aku mintak simpang sangat-sangat. Ade ke gitu caranye ko mengajar budak. Aku appreciate niat ko, tapi I know my part, so just do yours. Bab-bab cenggini kot dikomen lebih-lebih boleh menambahkan dosa aku pulak nanti.

Dahla. Sebenarnya kalo nak komplen memang banyak. Sebelum ni nursery tu ok je. Tapi, disebabkan dek akak yang pandai sangat jaga budak ni, aku jadi macam sikit reluctant nak berbaik-baik ngan diorang semua. Macam x ikhlas je rase nak bergurau-senda lagi. Hehehhehe. Poyo btol.

4 comments:

aS_c0mei said...

amboi...tulisan semua senget benget,senget pala aku nak baca nih.hahahahha

eeeiii..benci nye ke nursery tuhhh!bengo laa.poyo sungguh makcik tu.koya la tu keje nursery.bangga la tu.hahahahha

bila kita nak bukak nursery ni?hangat2 tahi itik kaaannnnn

Puteri Ogy said...

HAHAHAH..memang aku saje je menyengetkan sume tulisan tu..

benci kan...poyo je..

mu wi la duit modal ke aku..hahahhaah

alifah@along said...

aih...ini blh mendatangkan marah....ko bg number tepon nursery tu..bak sini aku bg lecture...hehehhe..dahla org byr ko jaga anak...jaga je la elok2...mmg scary la nursery2 kat KL ni ye...siap nak sound2 lagi...mmm...tak elok tau...sian makcik ogy...dahla gy, ko mtk je Kamal sara ko...ko duduk umah, buat anak ramai2..senang..hahhaa

Puteri Ogy said...

muahhahah..ayat suh buat anak ramai2 tu yg x tahan tu. ko ingat aku kilang ke long? doakanla Kamal buleh keje ok skek, mmg aku benti dah.
tu la..mmg over acting btoi akak nursery tu (marah x abih lg)

Post a Comment

 

Copyright © 2011 Mixx Blogger Template - Blogger Templates by BloggerReflex

Sponsored by: Trucks | SUV | Cheap Concert Tickets