Unforgettable Mother's Day!

Monday, May 10, 2010

09 Mei 2010 - Semalam hari Ibu. Kepada para Ibu masih belum terlewat untuk aku ucapkan Selamat Hari Ibu. X lupe my Omma n also Omma-in-law. Actually aku dah wish pon kat Omma semalam, kat Omma-in-law, encik hubby dah ucapkan. Aku kirim kat encik hubby je. Mueheheheh..

Masa aku wish kat Omma, Omma wish balik kat aku. Baru teringat aku pon sudah jadi Ibu juga. Huhuhuuh.. Ingat ke anak dara lagi. Hahahahah.. ya ampun encik hubby! X sangka cepat betul masa berlalu, rasa macam baru semalam je bercintan-cintun, berdating, gaduh-gaduh, putus-putus. Pastu tunang-tunang. Kahwin. Beranak! Cepat betul. Damia pon dah 7 bulan. Hummm..

Oh ye, last time (entry last month) aku ada story pasal sorang akak yang begitu interested ngan Damia. Dia pon wish mother's day kat aku. Baik sungguh hati akak tu. Sokmo je ingat kat aku ngan Damia. Aku je x ingat kat dia. Wakakakkakak. Ye la, aku ni kan suka buruk sangka. Tapi semalam encik hubby sudah sound aku "Orang berbudi kita bebahasa." Hamik aku!

Semalam jugak, konon-konon nak g jalan-jalan kat JJ Bukit Tinggi. Sekali kau, dekat area Klang Parade pun sudah jammed. Jammed gila babi ok! Otak aku pun jadi jammed sebab Damia tak reti nak duduk diam, nak meniarap dalam kereta. Mujooo Damia tu kecik, kot x lebam punggung ko mama kerjakan. Hahahahah.. (nampak no kejam).

Sebab aku malas tahap gaban nak menempuh jammed (bunyi mcm aku yang drive), aku suh encik hubby pergi JJ Bukit Raja je la. Alang-alang boleh la kita mengimbau kenangan silam. Mueheheheh.. Standard la, port budak-budak UiTM Shah Alam berdating. Kalau time study dulu, for sure terserempak ngan member-member la. Rupa dah takde port lain nak dating.

Konon-konon nak g kejap je pon JJ tuh, sebab nak beli bedak dengan rashes cream untuk Damia. Kesian anak dara sorang tu, ntah apa la yang nursery tu buat agaknya sampai berbirat tengkuk anak aku tu berbirat n beruam. Tang "alu" dia pulak, naik ruam. Maybe diorang biarkan anak aku terperuk dengan pampers yang dah berat terlampau lama. Aku rasa la. Aku pun dah malas nak bebel kat nursery tu. Tapi pagi tadi time hantar Damia pergi nursery, aku dah pesan elok-elok dan penuh tatasusila mintak TOLONG dia sapukan bedak & rashes cream yang aku dah belikan tu. Ni pesan elok-elok, jangan ko main balun je bedak budak-budak lain kat anak aku tu.

Sekali kau, sampai JJ, konon nak pekena apa yang patut dulu, lalu kat depan VOIR tu, tengah ada sale POLO 'Dahaga'. Heheee.. Ramai gila orang, dan orang pon macam nak gila shopping barang-barang POLO tu. So, aku pon tak nak ketinggalan, tak dapat beli takpe, dapat menyemak dan menambahkan kesesakan pon kira ok. Memang gila murah, kasut yang aku dok usha dari CNY dulu pon less up to 40%, baju-bajan sampai 70%. Perghhhh.. nasib baik the nite before, aku sudah tengok itu "Confessions of a shopaholic", so faham-faham je lahhhh.. Jangan tambahkan hutang kad swipe tuh ye. Telan air liur je la tengok kasut idaman aku tu.

Oh ye, pasal Mother's Day, takde celebrate mana pon. Cukuplah sekadar ucapan dari encik hubby (Ceh..mithali betol aku). Then, makan-makan kat JJ je (bukan kat hotel pon), pastu encik hubby bagi coklat.

Coklat?? Coklat je ke?

Bunga takdak ke bang?

Frust!

Takpelah, bunga bukan boleh makan pon

Pujuk diri sendiri je laaaaaaaaaaa).

2 comments:

aS_c0mei said...

happy mother's day bebeh!

xyah la bunga2.nnt layu.haha.smlm miza nak bg bunga kat aku,tak mauuuu.nnt layuuuuu.pastu buang!haha

takpe,nnt thn depan dapat LV k.YAHUUU!

Puteri Ogy said...

hahahah.. yay!! LV!! idup LV!

Post a Comment

 

Copyright © 2011 Mixx Blogger Template - Blogger Templates by BloggerReflex

Sponsored by: Trucks | SUV | Cheap Concert Tickets