Buat sang suami

Tuesday, May 18, 2010

Sedihnya. Dah lama encik hubby tak out-station, tiba-tiba kena g pulak kali ni (macam jauh sangat bunyinya). Bertambah-tambah sedih, bila tengok Damia macam tercari-cari kelibat babanye. Baba takde sayang, kita sama-sama tunggu baba balik bawak duit satu guni ok. Hihihiihi..

Selalunya, tiap pagi, aku yang akan gerak pegi keje dulu. Tak kira la aku lambat ke cepat, memang aku yang keluar dulu, sebab aku malas tutup & kunci pagar. Itu tugas encik hubby. Pemalas betul aku. Huhuuhu.. Jadi, nak tak nak, encik hubby jugak yang kena keluar last gara-gara bini yang amat rajin ni. Tapi, start semalam, aku yang kena buat semua tu. Japgi kang terkejar-kejar pulak, Damia dah start buat-buat batuk. Tu tandanya kejap lagi dia nak menangis ala-ala gedik. Saje dia suka tengok aku terkejar-kejar macam x cukup tanah je gayanya. Pastu kang dia tersengih-sengih je pulak. Saje suke ye.. Tenyeh kang. Hehehhe.. mesti baba gerun kan tinggalkan Damia ngan mama berdua je.

Bila balik dari ofis, lepas fetch Damia kat nursery, kadang-kadang encik hubby sampai rumah dulu. So, aku x payah susah-payah nak stop kereta, bukak pagar. Pagar dah ternganga luas dah, tinggal masuk & park je lagi. Huhuhuuhuh... Tapi, start semalam, kena bukak & tutup pagar sendiri. Pastu kedek-kedek masuk rumah & park Damia atas tilam dia. Paling x best bila encik hubby takde ialah, aku kena pikir pasal makan sendiri-sendiri aje. Huhuu.. Selalunya, encik hubby yang akan come out ngan idea-idea bernas untuk juadah dinner. Perggghh..kot baca memang orang budget aku bini paling malas. Hahhahahah.. Ehhhh.. x semestinya encik hubby bagi idea, dia jugak kena masak.. Pegi beli je. Hhahahaha... Xpe, kita ambik kesempatan untuk berdiet sementara ketiadaan encik hubby di rumah.

Rindu sama kamu
(camwhore gila, muka anak sipi xpe, janji muka dia penuh)

Cerita pasal dinner, malam tadi aku buat laicikang. Mengadap laicikang depan tv sambil si anak tido terkangkang, amatlah sedapnye. Hihiiiii.. Tapi..dek kerana laicikang itu, aku punya kapla banyak weng sampai ini time. Weng punye pasal, malam tadi aku x dapat nak tido, BUKAN sebab Damia, tapi sebab laicikang! Aku nampak tiang katil bergerak-gerak je malam tadi. Balik ni aku nak humban je longan tu, sakit kepala aku longan weih! (Tapi sayang la pulak sebab longan tu sedapppp.. banyak lagi pulak tu).

Tu la, masa laki ada rumah, keje aku pok-pek-pok-pek je.. Huhuhuuh.. Bila xde pon aku stil pok-pek gak lagi, tapi kat Damia la.. Dia tak paham takpe, yang penting ada yang sudi tadah telinga untuk mendengar. Hahahahh..

Encik hubby, siapkan kerja cepat-cepat. Lepas tu cepat-cepat balik okeyh. Tak tahan rasa, bukan tak tahan rindu, tapi tak tahan sebab bila membebel takde orang nak reply. Ngeheheh..

P/s : Baru dapat berita yang anak kakak aku admitted kat Seremban Medical coz ada infection kat lungs. Adik, jom kite pegi..





3 comments:

~ini an~ said...

baru ko tahu ape ertinye bile ada suami n takde suami...cubela bwk behenti pokpekpokpek...pok kang haha

aS_c0mei said...

lawak siotttttttttt.hahahhahahhaa.

aku teringat aku dulu pon sama.time miza cuti,aku akan paksa miza bgn,anta aku g keje.klu tak,dia kena bukak pagar,tutup pagar.time aku balik,bukak pagar siap2.hahahahah.time adik aku dok sama,lg 5 minit nak smpi rumah,call adik aku siap2,bukak pagar!!!saiko.hahhahahhahha..

cuba ko byg abam kamal ko dtg sini.aku xtau la ko camne...sedih tau takde laki dok sama...sangat sedih....fikirkan laaaahhhhhhh.

tapi,bab duit berguni2 tu aku sokong.maklom lah..g jepon kan.mmg duit byk..hahhahahaaa

Puteri Ogy said...

an : ye..baru aku mengerti..huuhuh..tp STILL aku nak pokpek gak..hahaha

as : aku berjangkit dari mu la ni..hahahah..salahkan mu pulak eh..

huhuhuuh..jgn bikin aku sedih.. aku mau duittttt!!! hahahahha.. mata DUITAN betol akuuuu

Post a Comment

 

Copyright © 2011 Mixx Blogger Template - Blogger Templates by BloggerReflex

Sponsored by: Trucks | SUV | Cheap Concert Tickets