Monday, August 23, 2010

Salam Ramadhan..

ceh.. dah 13 Ramadhan baru reti nak salam semua.. muehehehhe

Ramadhan tahun ni x macam tahun-tahun yang sebelumnya. Previously, aku still managed untuk masak. Even masa jadi ibu menandum dulu pon, aku still masak. Tapi tahun ni x berapa berkesempatan. Memasak time weekend saja.

Sebelum start puasa aritu, aku ada terjah blog cik chelsea dan ada jumpa resepi tortilla. Uii.. nampak sedap ooooooooo.. Jadi dari hari ke hari nak try buat la tapi x terbuat-buat until semalam :

Pita kebab ala italiano

(gambar ihsan : google)


Yang diidamkan tortilla, tapi yang jadinya kebab! Muehehhehe.. Kira jadik la tu. Bukan apa, penat aku survey g cari kulit tortilla nih. Encik hubby pon aku kerahkan tenaga dia suh cari gak, dari Tesco ke Giant, ke Central Mart and last resort Carrefour.. tapi masih nggakkk ketemuk!!! So, susah-susah sangat beli je roti pita.


Masa nak buat rasa agak sengal jugak. Sebab resepi adalah ala-ala italiano, tapi nak makan dengan pita? Belasah jugak la..


Dan hasilnya macam pic kat atas tu la.. Tapi ada sikit lain coz aku tambah cis bedebah sikit.. Aku x snap pic kebab yang aku buat tu semalam coz rupenye x berapa nak cun. tapi bak kata pepatah omputih "Don't judge a book by it's cover" begitulah jua kebabku itu "Don't judge a kebab by it's pita!". Hahahahaha..


Eh.. rasa macam nak buat lagi pita kebab untuk bukak pose arini.. Sebab nak abiskan stok roti pita yang ada.. Hohoohoho



p/s : aku dah jumpa resepi nak buat kulit tortilla tuh... boleh la cek try nanti..

2 comments:

cc said...

best peribahasa yg anda buat itew :p

gila rajin nak buat kulit tortilla bagai..org beli yg dah siap je..jgn rajin sgt nanti mak sentap nyahh!

Puteri Ogy said...

cc : hahahah.. berkat belajar terlampau tinggi.. ;p

saje mak nak overshadow u nyah.. hahahha.. dahhh.. asyik carik x jumpe.. terpakse la mak men'try' membuatnye..

Post a Comment

 

Copyright © 2011 Mixx Blogger Template - Blogger Templates by BloggerReflex

Sponsored by: Trucks | SUV | Cheap Concert Tickets