Kenapa malu-malu?

Wednesday, June 9, 2010

Mood x berapa nak ada sebab malam tadi x dapat nak tido dengan lena. Anak demam woh! Xpe, pengorbanan namanya. Dan pengorbanan ada hikmahnya. Hikmahnya, aku dapat masuk lambat arini. Ngeh ngeh ngeh

Mood bekerja memang x ada. Standard la aku. hari-hari pon memang x ber'mood' nak keje. Apedaaa. Tiba-tiba ada lagu Sweet Dreams. Ohh.. handphone BLACKBERRY aku bunyik. Private number. Cuak sikit. Sebab aku takut pengutip hutang yang tipon. Tapi aku angkat gak.

Caller : Hallo, assalamualaikum cik. Saya Haji Abdullah nalipon dari Celcom centre.

Me : Waalaikumsalam. Ah, kenapa ye?

Caller : Semalamnya di Celcom ada buat satu cabutan bertuah dan nomo cik termuncul dalam cabutan itu. Hadiahnya adalah uang tunei RM7k.

Me : Abih tu? (at this point aku dah tau dah apa muslihat Haji Abdullah ni)

Caller : Jadi saya nalipon ni mau mintanya no acc cik untuk diberi uangnya menerusi ATM. Apa nomonya ya cik?

Me : Saya xde no acc.

Caller : Ngak ada pakei buku acc ya? Kalo boleh dipinjam no acc kawan2 atau saudara mara?

Me : Eh,nak bagi saya duit kenapa x issue cheque je?

Caller : Begitu ya?

Tut..tut..tut. Terus dia letak teleponnya.

Suka-suka hati ko je ye Haji Dollah nak mintak acc no aku. Kot ye carikla mangsa yang x laser macam aku. Sebenarnya banyak lagi ayat die nak mengayat mintak no acc aku tuh. Tapi aku just pick up main point je. Kot aku letak sebutir-sebutir ayat die tu mau ngantuk korang baca.

Kot ye nak bagi aku duit jangan malu-malu nak isu cek. Pastu jgn malu2 mintak aku datang ambik cek tu kat Celcom centre ya. Oh ye.. lagi satu lain kali kok mau nipu orang, jangan diguna nama yang Haji ya pak.

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright © 2011 Mixx Blogger Template - Blogger Templates by BloggerReflex

Sponsored by: Trucks | SUV | Cheap Concert Tickets