Stim bersama bot!

Sunday, February 20, 2011

Sorry yer.. ini bukan entry 18sx.. Ini entry pasal masakan je pon..

Lately, penyakit M aku makin menjadi2.. (bukan selalu pon ko mmg malas ke Ogy oiii) Taktau la datang mana penyakit M ni.. Sebab selalunya aku rajinnn... Hahahahha

So, last week masa cuti Maulidur Rasul, aku rajinkan sikit diri untuk masak. Tapi dalam pada rajin tu.. ade gak campur malas seceduk dua.. Maka resepi yg sesuai untuk aku buat time mood yang bercampur baur ni haruslah resepi yang simple tapi haruslah mengenyangkan iaitu...

Steamboat !!!!

Okeh.. malas nak carut panjang-panjang.. Meh tengok bahan-bahan yang aku campakkan dalam steamboat aku tuh..


Ni wantan mee (bayam) - sila ignorekan tupperware cap ayam tuhh.. teheheh



Aku xde masa de nak gentel2 isi ikan, isi udang, isi ketam bagai.. Dari susah payah buat sume tuh, baik aku beli yang ready made.. Kata nak yang simple kan..

Sayur aku letak oki mushroom, brokoli ngan mushroom yang 'spesies' biasa tu..


Haruslah ade udan


Begitu juga sutun



Nasi goreng xde nama.. Maybe kita namakan Brocoli Fried Rice.. Heheh


Aku prefer tomyam than sup.. Oh ye.. menu ni jugak aku sesuaikan dengan mode aku yang tgh berdiet.. Itu pasal la aku pilih tomyam dan bukan sup.. Eh.. ape beza kalau makan ngan sup pon kan.. Sama je kalori dia (gamaknye la...) Tomyam tu aku prepare dalam periuk lain dulu, then baru aku letakkan dalam steamboat pot ni.. Oh ye.. steamboat pot ni aku dapat masa company dinner on lucky draw.


Dah masuk2 sume bahan, cenggini la rupa dia.. Macam x sedap, tp sedap ok..


Muka salah seorang 'pemakan' yang sangat berpuas hati lepas berhari2 sound suruh buat steamboat..














2 comments:

alifah@along said...

owh..sedap2..saya pernah mkn steamboat anda..hehehei...ingat tak??
opss..pinggan tu, yg i kasi kan??

Anonymous said...

bestnyee..
buat soup tomyam pon..leh buat steambot..hehe..best

Post a Comment

 

Copyright © 2011 Mixx Blogger Template - Blogger Templates by BloggerReflex

Sponsored by: Trucks | SUV | Cheap Concert Tickets