Thursday, September 23, 2010

Gambar dicilok dari Google


Semalam aku lunch kepci. Dah lama rasanya x makan kepci. Tetiba buang tebiat nak mencekik kepci, so pas ronda-ronda kat Giant Setia Alam yang sumpah x best, terus drive-thru kepci. Hajat hati nak makan twister tapi malang memang tidak berbau.. yang dihajat tekak tak ada. CEh!! xpe.. kita switch to snack plate.. jangan senakkan kapla dengan benda-benda simple..

Time makan-makan tuh, terpandang plastik kepci tuh.. Terus fikiran melayang jauh. Punya jauh sampai tahun 1991. Itu time aku darjah 3. First time dapat makan mekdi!

Dulu-dulu masa abah aku still dalam army, hidup kitorang sefamily xdelah selesa sangat. Lepas makan pakai je la kata orang. So, there was 1 fine day (gedix nak ber'skiping' london jap), tetiba abah bawak balik berplastik-plastik mekdi. Peghak sungguh aku time tu.. Ye la.. seblom tu dok tengok je member-member (si Adeemasrizal ngan si Hafizah - ni 2 orang anak orang kaya) dok bawak bekal letak dalam plastik mekdi. Walaupon isinya bukan mekdi, tapi aku dah cukup rasa jaki! Ye la.. sajeje nak menunjuk2 la tuh.. keh3

Jadi, seblom mencekik mekdi tuh, aku dah pesan kat mak supaya jangan buang plastik-plastik mekdi tuh. Niat aku memang 1, sok bawak bekal nak buh dalam plastik mekdi!!

So, besoknya tuh.. aku berjalan penuh bergaya dengan plastik mekdi kat tangan.. Dalam hati kembang berbunga.. Ye la, korang mampu ke nak makan mekdi? Keh3. Masuk kelas, siap landing bekal berplastik mekdi atas meja lagi. Padahal selalu aku letak bawah je pon. Hahaha...

Bile pikir-pikir balik, memang le buruk giler perangai. Tapi biasela.. budak2 lagi tim tu.. Kire logik la kalo dengki-mendengki ni still kuat lg..

3 comments:

mama izz + sarip orbit said...

kekkekee.. gelak guling-guling aku.. hahhaaa.. ok la jugak dapat makan mekdi masa darjah 3.. ceqla dpt mekdi masa dah koje.. lagik kesian.. hehehhe

Puteri Ogy said...

hahaha.. itu pasal yg jadi ke ekseng sangat dpt makan mekdi.. ceq la bawak plastik mekdi g jalan2 x??? hhahahha

mama izz + sarip orbit said...

tak bawak.. malu... hahhahhaa.. ye la orang dah makan pizza kita baru tergedix2 nak maka mekdi.. hahahhaa

Post a Comment

 

Copyright © 2011 Mixx Blogger Template - Blogger Templates by BloggerReflex

Sponsored by: Trucks | SUV | Cheap Concert Tickets