S.T.R.E.S.S

Friday, July 30, 2010

Adehh.. menyampah btol rasenye bila xde masa nak berjimba ria.. Dan rasa bosan bile rutin harian adalah sama saja setiap hari.. Cehh.. mengeluh lagi??

Aku bersyukur sangat-sangat dengan kehidupan sekarang. Bukan x bersyukur. Tapi kadang-kadang ada sikit rasa bosan. Mau ko x bosan oi?? Keje yang sama dok ulang-ulang ari-ari. Samalah makna dan rasanya kalo ko makan nasik lauk ayam je tiap-tiap hari (walaupun aku suka makan ayam ;p)

Okeh, nak tau buhsan x buhsan nye mak rasa nokkk.. (amboi²), meh aku list down aku nye everyday routine :

6.00/6.30am : Bangun, masak-masak (untuk Damia), siap segala

8.00am : Kena make sure keluar rumah by or before 8.00am. Tapi biasanya kul 8 la aku kelua. Then terus direct hantar Damia to nursery. Then baru head to office!

8.30am : Sampai ofis. Jangan jeles rumah aku dekat ngan opis. Mueheheheh.. Paling masam pon sampai 8.45am. Tu kire dah habis jammed.

9.00 - 1.00pm : Buat kerja la. Kalo time ade Tender, mmg bz la.. Aku mmg akan sikit moody bile banyak keje. tapi lately aku realized, kot xde keje.. lg la aku mengeluh. ohhh... workaholic rupenye aku nih.. Muahahahahh

1.00-2.00pm : Soru time.. Kadang-kadang aku g merewang kat Tesco tu jeh.. What do u expect kat Setia Alam nih.. Kire tesco la paling gempak!

2.00-5.30pm : Kerja & then balik. Depends. Kot keje banyak sampai kul 7.00pm aku stay. Sejak cik Damia muncul dalam hidup aku, aku dah bikin rules kat bos, aku x leh stay lame. Wakakak..macam bagus! Then, fetch Damia kat nursery.

8.00-10pm : Kemas-kemas rumah sikit. Kalau ade bawak balik keje, buat keje la. Pekerja berhemah okek!!! Dulu masa xde Damia lg, lagi la rajin amat. Buat keje smpai 4-5 pagi. Isk..isk..isk.. Tapi gaji kat takuk tu jugek! Then, aku make sure seblom kul 11pm, Damia kena tido. Heippp!!! Tidoooooo!!!!

Macam tu la lebih kurang everyday routine aku. Aku dah hafal sangat dah. Xde makna la nak berjimba ramba mahupon beronggeng rokiah. Ye la.. sometimes mesti buhsan kan.. Stress mak nyahhhh!!!

Jadi encik hubby, kalau kau baca ini entry, sile la bawak puan isteri ini berjimba ria. Ini adalah amaran keras yang sekeras-kerasnya.. Kamu ngerti ngaaakkk??!!!

Alaaa.. g toilet tadi baru ferahsan, belt kesayangan aku (padahal 1 tu je belt pon) sudah peel-off sikit. Sikit je ponnnnnnnnnn!!!





T__________T

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright © 2011 Mixx Blogger Template - Blogger Templates by BloggerReflex

Sponsored by: Trucks | SUV | Cheap Concert Tickets