Opening enty - 2011

Wednesday, January 5, 2011

The first entry ever since new year.. Hohoohoh.. Orang lain siap hapdet pasal p celebrate new year bagai.. aku baru kedek-kedek nak cite resolusi tahun baru.. Aku xde cite2 celebrate new year bagai.. Lagha sume tuh.. kah3..

Sebab dah terlambat, maka kensel cite resolusi.. X koser mak nak bebel pasal tu..

Since few months, aku adalah amatlah bz gile. Bukan naik pangkat, dan bukan juga naik gaji (Upset je bunyi) tapi 'naik' workload. Last November, senior aku resign. Maka, banyaklah tender-tender yang kena aku setelkan.. Luckily, ada staf baru but still, keje adalah berlambak-lambak. Penat!!

Tapi, kalau tengok at the brightside (sisi yang terang), ini peluang aku untuk explore macam-macam benda.. Ok, jadi kita pikirlah yang baik-baik aje lepas ni.. Bila berpikiran baik, maka mulut aku takdela nak menyumpah2 je kejenya.. Bila mulut x menyumpah2, maka hati jadi sikit baik.. Maka muka pon otomatik menampilkan mood yang baik-baik saje.

Ok.. stop pasal keje.. bosan dowh!! Ofis keje, rumah pon cite keje ke??

Masuk bab Damia.

Damia finally makes her first step masa bulan doblas last year.. Dan sekarang sudah ber'step-step'. Dah boleh cakap 'nak', 'mama', 'baba' ngan 'nanak'. And sekarang aku dok ajar dia cakap 'susu' tp still x boleh2 lagi. Bukan apa, kadang-kadang tengah syok2 dia main, tiba-tiba merengek-rengek x tentu pasal. Bila kita pujuk, angkat lagi dia menggelepar semacam. Jadi, aku selaku mama yang sangat extreme tahap 'mithali'nya.. x boleh tahan benda-benda macam tu. Kang ade aku pulak yang sama naik nak 'menggelepar'. So, kalau dia tau sebut 'susu' kan senang. Terselamat sikit ko dari kegeleparan mama. keh3


My lil Drama Queen..

gedik ok anak dara sorang nih..

7 comments:

~ini an~ said...

hayya amoi...mama lu bnyk bz ka?ke LLB je hehe

alifah@along said...

ayyaaaa..gedik ikut perangai mak dia la...lalallalaal~~~

aS_c0mei said...

gedik mcm mak diaaa!!akakkaka...

mano mung nih semek.rindu ke mung.lamo dah tak bergosipppp!tau la BUAT BUAT BUSY je.tak payah la tekun sgt keje tuh.ahhahahah

Puteri Ogy said...

an : gi dio LLB tu.. saya ni naif orgnye.. kui2

along : aku rs ade jangkit2 gedik mu sikit la long.. =p

as : aku saje je wak senyakkk.. nok bia mu rindu gilos kat aku.. heh.. aku nak dapat award best staff of 2010, kenela wayang lebey skek.. akakak

sang mentos said...

bakpo koho comey dak damia nihh???

becok x dia?

Puteri Ogy said...

wawa : bakpo tanyo lagi.. see d mama la..wakakakkaka

hoh.. becok amat.. tp kalo org yg dia x kenal..mula2 die buat2 baik dulu.. hahaha..ikut sapala tuuu..

Puteri Ogy said...

wawa : bakpo tanyo lagi.. see d mama la..wakakakkaka

hoh.. becok amat.. tp kalo org yg dia x kenal..mula2 die buat2 baik dulu.. hahaha..ikut sapala tuuu..

Post a Comment

 

Copyright © 2011 Mixx Blogger Template - Blogger Templates by BloggerReflex

Sponsored by: Trucks | SUV | Cheap Concert Tickets